اختلاف نظر پزشکان ( فیزیوتراپ ها متخصصین مغز و اعصاب و ارتوپدها )
سلام به بازدید کنندگان عزیز وبلاک ورزشی ورزش تایمز. مدت بسیار زیادی است که نتوانسته ام وب خودم رو بروز کنم و مطالبی رو بگذارم که بازدیدکنندگان عزیز از آن استفاده کنند. مطلبی رو که تصمیم دارم برای شما عزیزان بگذارم ، بی شک مرتبط با حضور دیرهنگام من به وب و برزو کردن آن می باشد.
تقریبا نزدیک به دوماه است که دچار کمر درد عجیبی از ناحیه مهره های کمری شدم . کمر درد مذکور کم کم از درد آن کاسته شد و به پای راست من سرایت کرد و از ناحیه عضلات سرینی به همسترینگ ها و از همسترینگ ها به ناحیه ساق پا قسمت جانبی رسید. محدودیت حرکتی عدم تعادل کامل درد های فراوان ناحیه پا و ساق پا و مچ پا باعث زمین گیر شدن من شد. البته از همان شروع درد بنده درمان را با مراجعه به پزشکان مختلف آغاز کردم . خوب همان طور که از تیتر مطلب پیداست من ابتدا به یکی از استان ها ی کشور مراجعه کردم و به پزشک معتمد و سرشناس و خوب آن استان مراجعه کردم. ایشان 3 هفته استراحت بهمراه فیزیوتراپی را برای من تجویز کردند. البته ایشان گفتند شما با یک هفته استراحت کامل در منزل سلامتی خود را باز خواهی گرداند . متاسفانه پس از مدت دو هفته هیچ نتیجه ایی حاصل نشد و ضمن اینکه پس از فیزیو تراپی بعضی از مواقع درد هم بیشتر می شد. ضمن اینکه همزمان با پزشک فیزیوتراپ هم مشاوره داشتم ایشان به من حرکات اصلاحی و کار درمانی را به من توصیه کردند که باز هم پس از مدتی اثری در کاهش درد نداشت. بد راه رفتن نیز یا کج راه رفتن و کمر خمیده هم از آثار این بیماری یعنی بیرون زدگی دیسک شد. به هر حال در این زمینه هم نتیجه ایی حاصل نشد. مجددا به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کردم که ایشان با اطمینان گفتند که بعد از دو هفته استراحت اگر خوب نشدی بایستی عمل کنی. جالب اینجاست که یکی از پزشک ها می گفت که بیرون زدگی دیسک شما سمت قدامیه یکی می گفت سمت خلفی است . به هر جهت آب درمانی رو هم چند جلسه ایی تست کردم. نشد. الان تقریبا نزدیک به 7 هفته از این موضوع میگذره و از دیروز تا به الان که تقریبا 20 ساعت می گذره دائم به دنبال تحقیق هستم که در استان خودم پیش کدوم پزشک عمل کنم و خارج از استان خدمت کدام پزشک برسم. به هرحال دوستان لطف داشتند و در استان به دو پزشک نظر مسعد داشتند. حال تصمیم بر این شده است که کمر یا دیسک خودم رو به تیغ جراحی بسپرم . نمیدانم چه اتفاقی خواهد افتاد اما اول خدا دوم خدا و سوم هم خدا. بعد از خدا انشاا... پزشک. اما مسئله مهم در این مدت نچندان طولانی این بوده است که فیزیوتراپ کار درمان و ارتوپدی که تخصص از امریکا و کانادا داشت به این نکته اشاره داشتند و دارند که نمیشه عمل کرد و یا اینکه گفتند عمل نکن. خوب فردا صبح با اینکه جمعه است متخصص مغز و اعصاب خوب استان نوبت داده اند با ارائه ام آر آی مشخص خواهد شد که از پس عمل بر خواهند آمد یا اینکه ایشان هم توصیه دارند عمل نکنم. البته پس فردا یعنی روز شنبه هم یک نوبت دیگه پیش پزشک متخصص مغز و اعصاب دارم. اگر هر دو توصیه به عمل داشتند ، این اتفاق خواهد افتاد . مطلبی که من رو کمی ذهنم رو بیشتر در مسیر عمل جراحی قرار داده است این است که من شخصا عادت نداشتم و ندارم خانه نشین باشم دائم مشغول ورزش و تمرین بوده ام. حال با وجود این مشکل و خانه نشینی کمی توی روحیه من اثر منفی گذاشته و میل من را برای عمل جراحی تقویت کرده است. شرمنده سر شما رو درد آوردم. موارد رو گفتم شاید تجربه من یک روز خدای نکرده بکار یکی از عزیزان بیادش. شب خوش .